Zdravé sezení – jak sedět, aby vás nebolela páteř?

Zdravé sezení je účinnou prevencí proti bolesti páteře, kterou by neměl podceňovat nikdo z nás – zvláštní pozornost by zdravému sezení měli věnovat ti, jenž vykonávají sedavé zaměstnání a usazeni na židli tak stráví většinu svého dne. Možná i vás po několika hodinách sezení začne trápit nepříjemná bolest v oblasti páteře, která vás nutí nezdravě se na židli kroutit, měnit polohy a která vám brání v soustředění se na zadané pracovní úkoly. Právě pro vás jsme připravili náš dnešní článek, ve kterém se společně podíváme na zásady zdravého sezení.

Zdravé sezení – zásady pro vaše zdraví!

Možná si říkáte, že budete sedět zdravě. Ačkoli v první chvíli možná zaujmete onu správnou pozici, vlivem nesoustředění se ji ale po několika minutách změníte, o čemž vás utvrdí právě bolest páteře. Ta je nejen velice nepříjemná, ale může mít i fatální důsledky, které se s vámi ponesou po zbytek života.

Máte-li dost bolestí, které vám sužují i komplikují život, pak si přečtěte zásady zdravého sezení zmíněné níže. Budete-li dodržovat alespoň některé z nich, uděláte něco dobrého pro své zdraví!

  1. Výška sedadla

    Výšku vaší židle si nastavte tak, aby vaše kyčle po dosednutí zaujaly úhel 90° a více, přičemž hýždě při sedu musí být výše nežli kolena.

  2. Sklon sedadla

    Správně nastavený sklon sedadla se postará o to, aby vaše páteř zůstala v anteverzi, díky čemuž se vám podaří udržet bederní lardózu. Při anterverzi je naklopení pánve vpřed, přičemž její přední část je dole a zadní část zase nahoře.

  3. Výška pohledu

    Při sezení byste měli mít cíl vašeho pohledu ve výšce vašich očí, nikoli výše a nikoli ani níže.

  4. Opora nohou

    Pokud při sezení nohy zastrkujete pod židli, pak děláte chybu. Důležité je přenést alespoň částečnou váhu na chodidla, která by od sebe měla být ve vzdálenosti větší nežli je šířka vaší pánve.

Diskuze je uzavřena.