5 tipů, jak bojovat se stresem v práci

Jestli je váš pracovní den jeden velký chaos, kde jste několikrát do hodiny vyrušeni od práce kolegy nebo klienty, neustále někdo mění nařízení a rozhodnutí a práce je dost i pro dva, jenže ji musíte stihnout sami, je stres vaším každodenním společníkem.

Naučit se pracovat v takových podmínkách pracovat a nezbláznit se z toho, je sice obtížné, ale není to nemožné. Vyžaduje to zvládnout jistá pravidla, o kterých si teď něco napíšeme.

1. Soustřeďte se na práci

I v rušné kanceláři zvládnete své úkoly, když se budete koncentrovat. Jestli neumíte “vypnout”, pomozte si třeba sluchátky. Základem je odprostit se od vnějších rušivých elementů a soustředit se na to, co máte udělat.

2. Vždy jen jeden úkol

Nesnažte se pracovat na několika úkolech najednou, to zavání velkým průšvihem. Raději soi udělejte časový harmonogram a soustřeďte se vždy jen na ten úkol, který má právě prioritu. Ostatní musí počkat.

3. Plánujte

Právě seznam úkolů a plán, jak budou postupně vyřizovány, pomůže k lepší orientaci v práci a k efektivitě časové dotace k jednotlivým povinnostem. A věřte, že není lepší pocit, než když si u jednotlivých položek zaškrtnete, že je splněno.

Tip: Zmírněte si stres z podnikání – s Cashbotem máte faktury proplacené do 24 hodin.

4. Atmosféra

Pracujete s lidmi, mezi nimiž jsou napjaté vztahy? Dlouhodobě nevyřešené konflikty na pracovišti jsou nejčastější příčinou stresů. Pokud je to nutné, zkuste situaci ventilovat na poradě a hledat řešení. Jestli to charakter vaší práce umožňuje, dohodněte si home office.

5. Zpětná vazba

Je hodně frustrující, když týdny a měsíce pracujete, ale nemáte ani ponětí o tom, jestli vaše výsledky jsou pro vedení dostatečně či nikoliv. Většina zaměstnavatelů už dnes používá hodnocení a zpětnou vazbu pravidelně na všech úrovních, jsou ale dosud podniky, kde vlastně nikdo nic nehodnotí. Jestli je tohle příčinou vašich stresů, požádejte o hodnocení vašeho nadřízeného sami. Hodnocení si ale neberte osobně, vztahujte ho výhradně na hodnocený úkol.