Tipy na potraviny, které vám prospějí

Zdraví máme každý jen jedno, a proto je důležité o něho správně pečovat. Pokud se chceme dožít vysokého věku, mít se dobře a netrápit se pro žádné zdravotní komplikace, ten by si měl přečíst dnešní článek. Zaměřili jsme se v něm na potraviny, které jsou prospěšné pro naše zdraví a stojí tedy za to zařadit je do našeho jídelníčku. Zapomeňte na doplňky stravy, které jsou různě propagovány v reklamách a které slibují výsledky, o nichž se vám ani nezdálo. Mnohdy totiž stačí udělat málo a dosáhnout daleko lepších účinků. Jaké potraviny vám tedy ve vaší stravě rozhodně nesmí chybět? Pojďme se na to společně podívat!

Potraviny pro pevnější zdraví

Vaše tělo se neobejde bez vitamínů, minerálů a živin, které ke správnému fungování zkrátka potřebuje. Zatímco se stále více lidí upíná na účinky chemických přípravků, jsou mezi námi i tací, kteří se snaží jít přírodní cestou – a to schvalujeme! Podívejte se, jaké potraviny jsou pro vaše zdraví prospěšné – budete mile překvapeni!

Borůvky

Na borůvky jste chodily jako malé děti a z lesa se tak vždycky vraceli s fialovými prsty, které šly jen stěží umýt. Zatímco jako dítka jste se veselil z toho, že vám borůvky zbarvily jazyk i zuby, teď vám mohou pomoci jako prevence proti srdečním onemocněním a co víc – dokážou zpomalit proces stárnutí, což ocení především ženy! Borůvky totiž obsahují spoustu vitamínů a fenolových kyselin, které fungují jako silné antioxidanty.

Řepa

Řepu si kdysi dávno oblíbili i staří Římané, kteří věřili v její protizánětlivé účinky. Moc dobře věděli, co tenkrát dělali, protože i v dnešní době platí, že řepa preventivně působí proti srdečním chorobám, ale také proti rakovině nebo nepříjemné Alzeimerově chorobě. Obsahuje totiž vysoké množství křemíku, jehož úkolem je posilovat vlasy, nehty i kůži. Dalším obsahem je draslík napomáhající proti zadržování vody.

Ořechy

Hrstička ořechů denně se postará o to, že stabilizujete hladinu vašeho cholesterolu v krvi a předejdete tak vzniku zánětu ve vejčitých cévách. Pokud si dopřejete chutné mandle, postaráte se tak o to, že vašemu tělu dopřejete důležitý vitamín E, který nejenže snižuje cholesterol, ale zároveň snižuje i riziko vzniku cukrovky.

Diskuze je uzavřena.