Česká republika

Rallye

Muž za volantem upraveného osobního vozu se pekelně soustředil. A nebylo vůbec divu. Protože jeho koně pod kapotou byli jako splašení a uháněli vpřed. A on, s plynovým pedálem sešlápnutým až k podlaze, neměl čas na jakékoliv rozptylování se. Musel bedlivě sledovat cestu před sebou a být připraven v libovolném okamžiku strhnout volant tu na pravou a tu na levou stranu, kdykoliv se před ním vynořila zatáčka či překážka.

Seděl za volantem vozu a dobře věděl, že se musí soustředit. Protože chce-li uspět, nesmí ani na okamžik zvolnit, musí jet, co to dá. A zároveň musí stroj udržet na vozovce, nesmí vyjet z dráhy. Protože tam by v nejlepším případě ztratil několik cenných vteřin a v případě nejhorším by mohl zavinit i smrt přihlížejících podél trati.

Jel, ždímaje z vozu všechno, co se z něj vyždímat dalo. Pneumatiky svištěly a vířily prach, vůz se co chvíli dostával do smyku, nejednou se i přímo odlepil od země a na okamžik vzlétl, to když přejel nějakou nerovnost, jež ho vymrštila do výše. A jakmile dopadl, znovu zabraly těžce zkoušené pneumatiky a stroj se za šíleného řevu řítil dál.

Řidič znal trasu nazpaměť. Kdyby jel pomalu, možná by ji absolvoval i se zavřenýma očima. Jenže v této rychlosti to nešlo. Nyní musel předvídat, co se stane v nejbližší chvíli. Sto metrů rovně, prudká zatáčka vpravo, horizont, ostré odbočení vlevo, prudké klesání a další zatáčka vpravo,…

Zatímco sledoval rychle ubíhající cestu, zněly mu v uších instrukce od spolujezdkyně. Doprava, po pěti stech metrech klesání, mírná zatáčka vlevo, stoupání, po sto metrech vlevo,…

Řítili se k cíli a díky svému soustředění a rychlosti si udržovali vedoucí pozici. Žádný ze soupeřů jim dosud nekonkuroval. Ovšem polevit nešlo, protože náskok činil dost možná i jen několik vteřin, které si nemohli dovolit promrhat. Každá sekunda mohla být rozhodující.

Prudká zatáčka vlevo a plyn k zemi na cílové rovince. A vítězství. Byli tu první. První ze všech.

Opustili vůz, vystoupali po stupíncích a byli na vytouženém místě.

Tedy v obchodě.

Stihli to naštěstí dříve, než obchod zareagoval na intervenci České národní banky a začal zdražovat dovozovou elektroniku.