Jaké výhody přináší telemarketing?

O co se jedná? Jedná se o prodej prostřednictvím telefonu. Tato forma je stále poměrně populární. Proč? Jelikož funguje. Je sice pravdou, že někteří zákazníci mohou na hovor reagovat podrážděně, ale ty jsou spíše v menšině. Jinak má tato metoda řadu kladů.

Je možné svěřit ji specializované firmě

Pokud přemýšlíte nad prodejem po telefonu, není nutné kupovat telefonní přístroje, ani najímat lidi. Dnes je vhodné najmout si specialistu, který dané služby poskytuje. Třeba profesionální Call centrum Praha. Stačí jenom probrat, co chcete prodávat, co od prodeje očekáváte, a firma už zajistí všechno potřebné. A to:

  • Telefonní operátory
  • Volací skripty
  • Monitorování

Lze jednoduše měřit výsledky

Je to snadné. Ta úplně základní metodika je založena na tom, že spočítáte počet uskutečněných hovorů a počet prodaných produktů. Významný telemarketing ale dokáže nabídnout i další druhy monitoringu a měření. Třeba s ohledem na to, komu se volalo, nebo jak dlouho hovor trval. Také je možné vyhodnotit. Kolik lidí hovor nevezme, kolik se rozhodne poprvé, a kolik až na podruhé. To všechno jsou čísla, které se hodí i pro budoucí plánování

Není jenom aktivní

Telemarketing má většina lidí spojeno s tím, že operátoři někomu volají. Jedná se o takzvaný aktivní telemarketing. Existuje ale i varianta druhá. Je to pasivní telemarketing. Ten jen postavený na tom, že si objednáte tým operátorů, kteří budou jenom zvedat telefony vašich zákazníků a vyřizovat jejich požadavky. Jde o tým telefonické technické podpory. I toto je velmi oblíbené.

Prodej po telefonu je efektivní

Proč tomu tak je? Jelikož zákazník na druhém konci jenom nečte nabídku, ale hovoří s konkrétním operátorem. Může se ho na cokoliv zeptat, stejně jako mohou společně vytvořit individuální řešení na míru. Je totiž stále mnoho lidí, kteří preferují osobní kontakt.