Kosmetika

Veletrh kosmetiky a krásy

Průmyslový palác na pražském Výstavišti ožil o víkendu krásou. A ne ledajakou. Konalo se zde hned několik různých klání ve zkrášlování lidského těla, vše v rámci doprovodného programu jarního mezinárodního kosmetického veletrhu World of Beauty & SPA. A protože krása a wellnes patří k sobě, byla zde k vidění řada firem nabízejících wellness vybavení, kosmetické přístroje, pomůcky, doplňky kosmetických a kadeřnických salónů, kosmetiku, ale i produkty zdravé výživy, zkrátka vše, co s krásou a relaxací souvisí.

{snippet ad4}Protože zdravotní a wellness turistika je označována za byznys s budoucností, nechyběla zde ani nabídka lázeňských a wellness pobytů. K vlastní škodě návštěvníků však šminky a korálky přitahovaly více pozornosti. Na stáncích jednotlivých vystavujících firem probíhaly ukázky práce s prezentovanými produkty, k vyzkoušení byly i zdravé výrobky, jako třeba zatím nepříliš rozšířený olej lisovaný z konopných semen.

Určitě zajímavou a poučnou částí programu byly prezentace České podologické společnosti. Naše nohy nás nosí celý život a mnozí si ani neuvědomí, že péče o nohy není jen pedikůra.

Větší část Levého křídla Průmyslového paláce byla věnována rukám, manikůře a soutěžím v mnoha myslitelných způsobech zdobení nehtů. A protože v Levém křídle byli soustředěni i kadeřníci, na pódiu se střídaly metody prodlužování vlasů s metodami zdobení a prodlužování nehtů.


Nejen počet vystavujících, prestižní soutěže a přednášky, ale i přítomnost osobností dodávají veletrhu na atraktivitě a tak jsem měla možnost zde potkat i "osobnost wellness". Ex-prezidentku České asociace SPA & wellness, paní Hanu Cathala. Jak jinak, než v improvizovaném wellnesscentru, kde se neúnavně věnovala řadě návštěv. Má-li být wellness provozovna symbolem klidu a pohody, pak onen klid právě tomuto prostoru chyběl. Dokonce bych řekla, že hned po pódiu, kde probíhaly atraktivní soutěže, byl tento výstavní superstánek jedním z nejnavštěvovanějších. Prostor byl uspořádán tak, jak je v takovéto provozovně zvykem – recepce (kde byly ke koupi Haniny knihy), občerstvovací zóna s ochutnávkou čajů, nabídka unikátní očišťovací kůry ze zeleného ječmene, dále dvě kabinky francouzských kosmetických firem (Sothys, Payot, Thalaspa), kde probíhaly ukázky líčení a pleť ošetřujících procedur, whirpool, infrasauna a kryosauna. Pro ty, kteří nevědí, co si pod tímto slovem představit: jedná se o relativní novinku, která vás "ochladí" až na –120 stupňů. Prý je to fantastické na rozproudění krevního oběhu, ale v improvizovaném soukromí a pod dohledem kamery ochranky Průmyslového paláce jsem nenašla odvahu to vyzkoušet. Další zónou obvyklou ve wellness centru je prostor pro vlastní aktivní protažení těla. Zde jsem našla novinku v podobě cvičební vibrační plošiny Fitvibe, která cvičení neuvěřitelně zintenzivňuje. Plošina vyvolává mechanické vibrace, které jsou přenášeny do celého těla. Jedna desetiminutová "fitvibe" lekce v rámci wellness programu je prý stejně účinná jako kompletní fitness trénink. Pro zútulnění a hlavně na ukázku, jak umění působí terapeuticky a jak barvy léčí čakry, byla součástí tohoto modelu wellness centra výstavka obrázků a ukázka produkce malířky, která se zaměřuje na dekoraci wellness hotelů, lázní a wellness center.

Paní Hanu jsem sice požádala o rozhovor, ale věděla jsem, že v náročném programu veletrhu si na mě těžko udělá čas. Vždyť zároveň po oba dny přednášela – jak v salónku, tak na hlavním pódiu. Ještěže mezi "personálem" wellness centra byla i má osobní kosmetička Jana. Napadlo mě tedy podívat se na paní Hanu jejíma očima. A tak zatímco mě Jana líčila podle nejnovějších trendů, vyprávěla o práci paní Hany…

Spa&welness konzultant v našich podmínkách nebývá ještě úplně běžným "členem týmu" při realizaci nového provozu. Přitom v zahraničím je to právě on, kdo je vedoucím týmu, hlavním dirigentem. Vede přípravu koncepční části a pomáhá definovat nejvhodnější filozofii, navrhuje marketingové zaměření, uspořádání prostoru, technické vybavení, design, kosmetické a jiné regenerační přípravky, složení poskytovaných služeb, doplňky. Jeho práce by měla začínat dávno před prvním kopnutím do země. Paní Cathala nedělá kopii toho, co už realizovala jinde. Vždycky se snaží najít něco specifického, vyjít z rázu okolního prostředí. Hledá originalitu, autenticitu. V etapě technické přípravy je k ruce architektovi a projektantovi. A tato úloha je neocenitelná v oblasti marketingu, v etapě spouštění projektu pro veřejnost.

Právě pro tuhle část své práce se paní Cathala staví do role náročné, ale poučené klientky. A vyžaduje: tu profesionálnější chování a přístup, tu vyváženost nabízených služeb. I delší dobu po spuštění projektu spolupracuje se zadavatelem na vývoji nových služeb, na zvýšení rentability.

Wellness průmysl má před sebou velkou budoucnost. Máme-li přijmout definici wellness, která jej charakterizuje jako stav, kdy člověk pro sebe něco dělá zdravým způsobem, pak odborníci předpokládají, že brzy dojde k vytvoření silné skupiny spotřebitelů, kteří budou žít zdravým životním stylem a vytvoří tak stabilní poptávku po wellness produktech a službách. Již dnes je obecně známo, že investice do zdraví a pohody vlastních zaměstnanců je investicí, která se vyplatí.

Výstava World of Beauty & SPA je více o té kráse. Aspoň prozatím…

Previous ArticleNext Article