Recepty, Zdraví

Tipy na zdravé jarní svačiny

Po zimě máme především velký deficit vitamínů a stopových prvků. Organizmus jede jen na zbytky energie a právě tu mu teď musíme dodat.

Pro zdravé svačinky počítáme na jaře především s ranou zeleninou a potravinami bohatými na bílkoviny. Přímo to svádí k přípravě lehkých míchaným salátů, doplněných o čerstvou vícezrnnou bagetku nebo kaiserku.

Saláty jsou vitamínová bomba

Na jejich přípravu toho nepotřebujete moc, jen zeleninu, co je právě dostupná, olej, ocet (ideálně balsamico, není tak ostrý), sůl pepř a můžete tvořit. V jarních salátech by neměla chybět zelená zelenina, tedy různé druhy salátů, protože obsahují prospěčný chlorofyl, díky němuž se vaše tělo zevnitř detoxikuje, a je bohatá na draslík, který podporuje správnou funkci srdce.

Pro lepší nutriční hodnoty míchejte zeleninu se zdrojem bílkovin, tedy s kuřecím nebo krůtím masem, šunkou, vejci, přírodními sýry nebo tofu. A když na závěr vše posypete sekanými ořechy či troškou semínek, máte dokonale vyvážené lehké jídlo pro každou příležitost.

Pomazánky jako snadná varianta pro početnou rodinu

Když potřebujete zdravě nasytit víc strávníků, vsaďte na některou z pomazánek, již na pečivu doplníte zeleninou nakrájenou na plátky. Zajímavou surovinou pro nejzdravější pomazánky je tvaroh. Přidejte sůl, pár kapek smetany a vyšlehejte základ, do něhož podle chuti můžete nasekat cibulku, pažitku nebo jiné bylinky, šunku, nastrouhat mrkev, prostě kreativitě se meze nekladou. Nejlépe chutná na tmavém žitném chlebu s plátky rajčat nebo salátové okurky. Skvělou variací je pomazánka z tvarohu a avokáda, nutričně vyvážená a chuťově úžasná.

Výborné jsou také pomazánky z ryb, ať už z vařené či pečené tresky, uzené makrely nebo z tuňáka v plechovce. Ryb máme v jídelníčku stále ještě moc málo, takže každý pokus se počítá. Obložení plátky ředkviček nebo jen citronem dodá stopové prvky i potřebné vitamíny.

Previous ArticleNext Article