Reklamní články

Odkud se vzali „plyšáci“?

Není snad nikdo, kdo by neměl rád plyšové hračky. Není to jen čistě dětská záležitost, spousta dospělých si totiž také potrpí na tyto heboučké mazlíčky. A právě materiál a jejich roztomilý vzhled způsobují, že se dokážeme tak nezkrotně rozplývat při pohledu na tato plyšová stvoření.

 

{snippet ad1}

Plyšáci, jak se těmto hračkám přezdívá, jsou vyrobeni z plyše. Plyš je textilní materiál s hebkým povrchem. Původně se plyš vyráběla z mohéru nebo česané vlněné příze, dnes se dělá hlavně z hedvábí nebo bavlny. Moderní plyš se také vyrábí ze syntetických vláken jako je třeba polyester. Nejvíce se užívá právě na výrobu hraček, ale také v čalounictví, v oděvnictví nebo modiství. Největší boom zaznamenala plyš v Kalifornii v 80. letech.

 

Plyšová zvířátka jsou vlastně vycpaná jakousi vatou nebo antialergickým materiálem. Historie vycpaných hraček je velmi bohatá. První se začaly objevovat už v 19. století. Nebyly tehdy ještě plyšové, pouze textilní. Plnily se různými materiály: slámou, fazolemi nebo i bavlnou. Nejdříve to byly doma vyrobené panenky. Poté se začaly dělat různá zvířátka, ať už domácí nebo exotická.

 

Asi nejznámější plyšovou hračkou je medvídek, v anglicky mluvících zemích nejčastěji označovaný jako Teddy bear. Jméno dostal po Theodorovi Rooseveltovi, americkém prezidentovi, který měl rád hony. Jednou zastřelil zbídačeného medvěda, aby ho zachránil před krutou a zdlouhavou smrtí. Hned po tomto jeho skutku vznikla kreslená politická groteska, která vyšla v novinách The Washington Post 16. listopadu 1902. Jejím autorem byl Clifford Berryman. Zobrazovala malého medvídka chyceného do lasa.

 

Kresba, která vyšla v The Washington PostKdyž kresbu viděl obchodník Moris Michtom, inspirovalo ho to, aby vytvořil novou hračku a malý medvídek byl na světě. Umístil ho do výlohy svého obchodu s cedulkou „Tedyho medvěd“. Hračka měla okamžitý úspěch a začala se šířit do světa. Její úspěch byl tak velký, že vniklo i Teddy Bear Museum v Petersfieldu ve Velké Británii. Bylo to v roce 1984. Dnes jsou jich na světě desítky.

 

I u nás jsou plyšové hračky velmi oblíbené. Každý z nás určitě nějakou za svůj život dostal. Já sama jich mám několik. Je to milý dárek, kterým se nic nezkazí. Kupují se dětem, kamarádkám, milovníkům zvířat a mnozí je také sbírají.

Blíže jsem si o plyšových hračkách popovídala s panem Zdeňkem Oubrechtem, majitelem a jednatelem společnosti Bear Internet Technology s. r. o., která je provozovatelem internetového obchodu www.plysak.cz.

 

Jaké plyšové hračky jsou ve vašem internetovém obchodě nejprodávanější? Všimla jsem si, že prodáváte Krtečka, Křemílka i Rákosníčka. Patří tyto pohádkové postavičky také k těm nejprodávanějším položkám?

Ano, nejprodávanějším zbožím jsou skutečně krtečci a další české pohádkové postavičky.
Ale nedá se přesně specifikovat, co je naprostým favoritem, hodně totiž záleží na období. Před Valentýnem jsou nejoblíbenější „zaláskovaní plyšáci“. Hodně se také projeví, pokud se například v televizi vysílá nějaká pohádka nebo kreslený seriál. Před Vánoci a v průběhu roku se prodává skoro všechno. Podle kategorií bych řekl, že jsou to společně s krtečkem medvídci, psi a kočky. V průběhu loňského roku také hodně frčeli mikrobi.

 

Potrpíte si na kvalitu zboží, které prodáváte, myslím tím, požadujete po vašich dodavatelích nějaké atesty?

 

U všeho našeho zboží dbáme na to, aby splňovalo normy platné v ČR o nezávadnosti hraček. Před zahájením prodeje si necháme od dodavatele předložit všechny potřebné atesty a v případě zájmu zákazníka je předložíme dál. Některé druhy zboží jsme v průběhu roku a půl, co fungujeme, vyřadili, protože jsme nebyli spokojeni s kvalitou zpracování, ale těch bylo minimum. O kvalitě námi prodávaného zboží svědčí také malý počet reklamací. Za loňský rok jsme měli pouze tři reklamace a z toho byla jedna závada způsobena přepravcem. Veškeré reklamace řešíme obratem výměnou za jiné zboží nebo vrácením peněz.

 

Jaká je oblíbenost dárkových poukazů, které nabízíte, kdo je nejčastěji využívá?

Dárkové poukazy jsou novinka. Zavedli jsem je na konci března a ještě jsme žádný neprodali. Doufáme, že by se mohli ujmout jako dárky třeba ve firmách. Dříve jsme zkoušeli různé druhy slev (zákazník při nákupu zadá kód a získá slevu), a to se vůbec neosvědčilo. Pro příklad stačí uvést, že jsme měli v průběhu prázdnin fotografickou soutěž. Přišlo přes 200 fotografií a autor každé fotografie získal slevu 10%. Nikdo slevu nevyužil. Tuto zkušenost nemám jenom já, ale i další provozovatelé internetových obchodů.

 

Děkuji za rozhovor.

Previous ArticleNext Article