Domácnost

Není pravda, že…

Řídíte se také osvědčenými radami, které vám někdo v dobré víře prozradil? Nebo ani nevíte, kde jste k takové informaci přišli, ale říká se to, takže to určitě bude pravda? Takto uvažuje hodně lidí a odvážím se říct, že každý máme takovou spolehlivou pravdu.

Pojďme si společně nějaké z nich vyvrátit…

Když budu kupovat jen biopotraviny, tak nebudu tlustá. I po biopotravinách může člověk trpět nadváhou. Bio totiž znamená, že potraviny se nedostaly do styku s chemickými postřiky a umělými hnojivy.

Voda z kohoutku není zdravá, raději se taháte s balenými vodami. Je to ale jen vyhazování peněz z okna. Výsledky testů prokazují, že pet lahve s vodou můžou obsahovat nežádoucí látky.

Omezím cukr a nikdy nemůžu trpět cukrovkou. Není to pravda. Cukrovka se dělí na dva typy. Diabetes prvního typu má na svědomí především genetika a postihuje člověka do třiceti let věku. A obezitou většinou netrpí. Diabetes druhého typu zapříčiní zejména nadváha a přejídání se. Na druhé straně můžou být jejím spouštěčem stres, těhotenství nebo nedostatek pohybu.

Čím déle spíme, tím lépe. Podle odborníků je ideální spát sedm hodin denně. Pokud spánek protáhnete na osm a déle budete se cítit unavení a ospalí. Přespávání také způsobí, že váš organismus vyrobí méně vitaminu D, který je dobrý na kosti a náladu.

Když chcete mít svaly jako Pepek námořník, musíte jíst hodně špenátu. Toto je snad nejrozšířenější „fáma“. Vznikla omylem vědců, kteří se upsali při výpočtu obsahu železa o jednu desetinou čárku. A že by měl špenát vliv na růst svalů, také nebylo prokázáno.

Zavři tu ledničku, od pěti nesmíš jíst, jinak budeš tlustý! Holý nesmysl. Stačí se řídit jednoduchým pravidlem. Dvě až tři hodiny před spánkem nejíst, jinak si můžete dát večeři jak je libo. Jen pamatujte, že by měla být lehká, aby nezatěžovala tolik zažívání.

Gratuluji, maminko, teď můžeš jíst za dva.
Naopak, jezte pro dva místo za dva. Snažte se o to, aby jídlo bylo pestré a vyvážené.

Honem domů, v dešti chytneš chřipku. Tu nemá na svědomí mokré kapky ani chladný vzduch, ale viry.

Můžu si dopřát podle libosti, ale musím kupovat light potraviny. Zkuste se podívat na etiketu takového výrobků. Zjistíte totiž, že je kalorická hodnota stejná, ne-li vyšší jak u „normálního“ výrobku. Tuky nahrazuje škrob a jiné látky, které můžou zdraví poškodit víc, než samotné tuky.

Nejez tu čokoládu, pak se nediv, že máš pupínky! Opět nesmysl, vliv čokolády na akné nebyl prokázaný. To způsobuje například hormonální vlivy, genetika, kouření a nedostatek tekutin.

Previous ArticleNext Article