Zdraví

Jak na spánek ve vedrech

Během horkých letních nocí je pro mnoho lidí velmi obtížné usnout, či spát celou noc bez probouzení. Horko může velmi snadno ovlivnit váš noční odpočinek, ale spánek je pro zdraví velmi důležitý a tak je nutné se na horko připravit. 

Před spaním

Pro ochlazení těla si před spaním dopřejte chladnou nebo vlažnou sprchu nebo vanu. K posteli si připravte mokrý ručník, kterým se v případě potřeby ochlazení otřete.

Je obecně známo, že teplo se nejrychleji ztrácí přes nohy a hlavu. Před spaním vám tedy pomůže ochladit se namočením nohou do studené vody, či navlhčení vlasů. Jestli je to možné, klidně spěte bez pyžama.

Co vás ještě víc ohřeje

Pokud jste byli před spaním cvičit, uvědomte si, že tělu bude trvat delší dobu, než úplně vychladne. Večer se vyhněte horkým, těžkým nebo kořeněným jídlům, i ty dodávají tělu teplo navíc. Vyhněte se také alkoholu a kofeinu, dehydratují tělo, takže budete mít v průběhu noci pocit žízně.

Prostředí

Pokud vám ložnice neposkytuje dostatek chladu, vyberte si jinou část vašeho bytu nebo domu. Tichý a chladný prostor zlepší váš spánek. Peřiny nahraďte slabou dekou. Řada lidí spí v létě jen pod prostěradlem či povlakem na peřinu. Pokud s vámi sdílí postel domácí mazlíček, na horké letní noci mu najděte jiný pelíšek. Během noci do otevřeného okna umístěte mokrý ručník či prostěradlo a to klidně již během večera. Dovnitř bude proudit chladnější vzduch.

Pokud doma nemáte klimatizaci

Udržujte svůj domov tak chladný tím, že během dne necháte zatažené žaluzie či závěsy a okna zavřená. Otvírejte je teprve ve chvíli, kdy zapadne slunce a venku se trochu ochladí. Investuje do alespoň malého ventilátoru. Umístěním kostek ledu před ventilátor ochladíte foukaný vzduch. Noste lehké, volné oblečení, nejlépe vyrobené z přírodních vláken. Nenuťte se v horkých večerech do usínání násilím. Věnujte se něčemu, co vás bezpečně ukolébá, například sledujte televizi nebo čtěte knihu.

Previous ArticleNext Article