Zdraví

Cvičte PILATES pro zdravé tělo

PILATES je cvičební metoda, se kterou přišel ve 20. letech minulého století Němec Joseph Hubertus Pilates. Jeho zdravotní problémy z dětství ho přivedly k myšlence vytvořit komplexní soubor cvičení zacílených na protažení a uvolnění svalů a kostí, posílení těla a zklidnění mysli, především u dlouhodobě nemohoucích pacientů. Trvalo několik let, než svou metodu vypiloval, ve 30. a 40. letech o ní sepsal dvě knihy: Your Health (Tvé zdraví) a Return to Life through Contrology (Návrat k životu díky kontrologii).

Kdo může cvičit PILATES

Dnes je PILATES metodou oblíbenou především u žen, cvičení je ale vhodné pro všechny bez ohledu na věk a pohlaví. Vždyť původně vzniklo pro ležící pacienty a lidi se sníženou pohyblivostí. Tato metoda kombinuje posilování a protahování svalů a spolu
 s dýcháním buduje silný „střed těla“ a obnovuje rovnováhu svalově kosterního systému. Pokud vám bude PILTES připomínat jógu, není to náhoda. Teoreticky z ní autor vycházel, stejně jako jóga i tato metoda se zaměřuje na čověka, jeho pozitivní účinky na psychiku. A jistě je potěšitelný i fakt, že cvičení je vhodným pohybem pro lidi s nadváhou, protože nepřetěžuje pohybový aparát, především klouby.

PILATES vám změní život

Pokud v životě změnu potřebujete, je PILATES dobrým způsobem, jak začít. S trochoutrpělivosti se postupně dostaví první pozitivní změny: vyšší ohebnost, lepší dýchání, redukci stresu, vnitřní harmonii, pevnější a štíhlejší tělo. Je samozřejmě nutné věnovat se cvičení pravidelně, nejméně 2 – 3 krát týdně, aby se výsledky dostavily. A druhý předpoklad pro úspěch je vhodný lektor. Ten vám ukáže, jak správně cvičit a dýchat, abyste se naučili techniku správně a cvičení ty pozitivní změny přineslo.

Kromě toho, že metoda PILATES dokonale formuje postavu, zlepšení dýchání dokáže měnit k lepšímu i zdraví. Díky aktivaci pánevního dna vás také může zbavit inkontinence, nebo zlepšit sexuální prožitky.

Previous ArticleNext Article